רשימת קריאה:

כך נוצר טירוף על העולם המטורף שבו מפתחים, מחזיקים "כוח על " ומקום מרכזי בכלכלה. מרכזי מדי כנראה (עברית באלכסון). האם זו אוטופיה טכנולוגית או דיסטופיה שבה המונים מושלכים הצידה ועילית קטנה יחסית (שגם היא ברובה "גמדים שיושבים על כתפי ענקים") זוכה למשרות סופר מתגמלות ולמעמד חברתי גבוה, קריאה מעניינת ומומלצת.

ואעיר שגם בתרבות הפופולארית נראה ש"גיבורי העל" של העידן שלנו מגולמים יותר מהכל באיירון מן, מהנדס שמציל את העולם ונהנה מ(כמעט) כל רגע. סרגי ברין, סטיב ג'ובס או איילון מאסק. בחרו את הגיבור שלכם שיוביל אותנו בבטחה לארץ הטכנולוגית המובטחת.

iron_man_mug

והתייחסות מכוון אחר (אנגלית) לזה שאנחנו ממשיכים לא לקדם את הטכנולוגיה מהכיוון הנכון,ומנצלים לא נכון את הכוח האדיר שיש למפתחים בעולם הטכנולוגי של היום. לפער שבין יישומים ש"מרחיבים" את היכולות האנושיות לכאלו "שמחליפים" אותם. בין אלו שפותרים בעיות אמיתיות לאלו שהם קודם כל קוליים. ומה האחריות שיש למתכנתים, שמייצרים "קראק" לילדים בני 3.

מפתחים

למה אפליקציות ווב למובייל הן איטיות והאם זה סוף העולם שאנחנו מכירים כן, אני יודע שזה להכניס יד לקלחת הרותחת של ויכוחי Native Vs web, ואתם יודעים שאני בד"כ בצד של הווב. אבל זה ריטון (ארוך) מושקע, מבוסס ומעניין מאוד עם מלא מטריקות ומדידות. מסתבר שהשילוב בין חולשת המעבדים בנייד, מיעוט הזכרון הנדיף הזמין לאפליקציות רשת לאיטיות היחסית של שפות סקריפט מול שפות מקומפלות מייצר בעייה מורגשת במכשירים ניידים. בעיה שמייצרת, נכון להיום, תקרת זכוכית למה אפשר לעשות עם אפליקציית ווב במובייל. מסתבר שהפערים האלו, שבמחשבים שולחניים וניידים הפכו להיות זניחים בחווית המשתמשים, עדיין משמעותיים מאוד בנייד ובגלל המגבלות הטכנולוגיות (צריכת חשמל, גודל, התחממות) לא בטוח שאפשר לדלג אותם באותו הקצב שגדלו היכולות של מחשבים "רגילים" בעשורים האחרונים. אולי זו הדיסטופיה של "פוסט חוק מור", זה שקבע מנהל אינטל דאז, שכל שנתיים המעבדים מכפילים את המהירות שלהם. פוסט חוק מור, כי נראה, שלפחות במחשוב האולטרא נייד, עם מעבדי ARM, חוק מור נתקל במגבלות של הפיזיקה: חום, התנגדות, גודל מינימלי של המולקולות וכו'.

אבל האם, כמו שהכותרת בTech crunch שקישרה לקטע הזה קבעה: זה סוף העולם שאנחנו מכירים? האם בעולם שבו מרבית הגישה לאינטרנט עוברת למכשירים ניידים הופכת תקרת הזכוכית הזו למגבלה ש"תהרוג את הרשת" ותהפוך אותה רק לערוץ תקשורת אחורי בין אפליקציות נייטיב. עולם שבו יש יותר ויותר תלות בגנים סגורים של אפל ושל אחרים, בכאוס הגדול והגדל של עולם מערכות ההפעלה הניידות זו יכולה להיות מגבלה שגם תאט את ההתקדמות הטכנולוגית ותעוות אותה. אני חושב שהקביעה הזו על סוף העולם עוד רחוקה. ייתכן שאפליקציות מהקצה העילי של הביצועים יצטרכו להיות בקוד Native. אבל לא בטוח בכלל שזה נכון על כלל האפליקציות. וחוץ מזה, אמנם אני לא טכנו-אוטופיסטי אבל נראה לי שיש יותר מדי מחקר ופיתוח שמושקע בעולם הרשת במובייל בכדי שלא יצוץ פתרון חדש. שימשיך לדחוף את הרשת קדימה עוד נראה.

וובדב וחידושים מחזית הרשת הפתוחה

זה לא כפתור! ריטון על הנטייה להשתמש בdiv, spans, links ועוד בתור כפתורים, במקום פשוט, אתם יודעים, buttons. ולמה זה בעייתי – בעיקר מהכיוון של נגישות.

ארכיטקט עוד ספריית Js לטיפול וניהול web workers, הדרך שלנו לבצע תהליכים חישוביים ברגע בJs , שנראית מרשים ועם פוטנציאל. יצויין שכרגע יש הרבה "מתחרות" על להפוך להיות הסטנדרט בטיפול בווב וורקרס, API חשוב מאוד ביכולת לסחוט יותר מפלטפורמת הרשת אבל Api נמוך יחסית, כרגע קשה לראות מה יהפוך להיות הסטנדרט בתחום.